RG.I.7331/17/04 Lipnik, 2004.07.28 DECYZJAO USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO
Na podstawie art. 1 ust. 2, art. 4 ust. 2 pkt 1, art. 50 ust. 1, art. 51 ust.1 pkt 2, art. 60 ust. 1 i art. 54 ustawy z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r. nr 80 poz. 717) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego ? tekst jednolity (Dz.U. Nr 98 z 2000r. poz. 1071) z późniejszymi zmianami po rozpatrzeniu wniosku z dnia 14.06.2004r. Gminy Lipnik, 27-540 Lipnik
USTALAMLOKALIZACJĘ INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGODLA INWESTYCJI: rozbudowa budynku OSP i budowa budynku gospodarczo-garażowego na działkach nr ew. 74/1 i 75/4 położonych w Lipniku
1. Warunki i szczegółowe zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające z przepisów szczególnych: 1) warunki i wymagania ochrony i kształtowania ładu przestrzennego: utrzymuje się dotychczasowe przeznaczenie terenu oraz dopuszcza się rozbudowę budynku OSP i budowę budynku gospodarczo-garażowego na działkach nr ew.74/1 i 75 zgodnie z warunkami określonymi w ustawie z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, (tekst jednolity Dz.U. nr 207, poz. 2016 z 2003r. z późniejszymi zmianami) i przepisami wykonawczymi do ustawy;
rozbudowa obejmuje dobudowę klatki schodowej o powierzchni zabudowy do 35.0 m2 oraz zmianę kształtu dachu i wykonanie nowej więźby dachowej na istniejącym stropie;
dobudowę klatki schodowej usytuować od południowej strony istniejącego budynku zachowując odległość 19,5 m od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi krajowej; wysokość budynku po przebudowie mierzona od kalenicy do poziomu terenu nie może przekroczyć 9.0 m; szerokość elewacji frontowej pozostaje bez zmian; dach wielospadowy na całości budynku o nachyleniu połaci dachowych w granicach 20o? 45o
budynek gospodarczo-garażowy z przeznaczeniem na przechowywanie sprzętu pożarniczego i na samochód pożarniczy o powierzchni zabudowy do 145.0 m2 ;
usytuować na działce nr ew. 75/4 w odległości około 20 m za budynkiem OSP w kierunku północnym, zachowując odległość minimum 3.0 m od granicy działki nr ew. 76, 73/2, 78 i 75/2; wysokość budynku ustala się jako parterowy. Wysokość do kalenicy mierzona od poziomu terenu nie może przekroczyć 8.0 m; dach dwuspadowy o nachyleniu połaci dachowych w granicach 20o? 45o
warunki ochrony środowiska i zdrowia ludzi oraz dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej:
odprowadzenie wód opadowych z połaci dachowych poprzez rury spustowe wg indywidualnego rozwiązania na własnej działce z zapewnieniem pełnej ochrony wód podziemnych i powierzchniowych przed zanieczyszczeniem; teren nie podlega ochronie prawnej w aspekcie dziedzictwa kulturowego i zabytków;
warunki obsługi w zakresie infrastruktury technicznej i komunikacji:
zjazd do działki z drogi krajowej nr 9 od strony południowej na dotychczasowych zasadach; zaopatrzenie w energię elektryczną , gaz, łączność telefoniczną oraz sieć wodociągową i odprowadzenie ścieków komunalnych na dotychczasowych zasadach i na warunkach określonych przez dysponentów sieci
warunki dotyczące ochrony interesów osób trzecich:
projektowana inwestycja nie może powodować ograniczeń praw osób trzecich, możliwości zagospodarowania i użytkowania terenów sąsiednich zgodnie z przepisami szczególnymi a w szczególności: ograniczenia dostępu do drogi publicznej właścicielom działek sąsiednich, pozbawienia możliwości korzystania z wody, kanalizacji, energii elektrycznej oraz środków łączności, uciążliwości wywołanej przez hałas, wibracje, zakłócenia elektryczne, promieniowanie, zanieczyszczenia powietrza, wody i gruntów
5). ochrony obiektów budowlanych na terenach górniczych: Linie rozgraniczające teren zamierzonej inwestycji wyznaczono na mapie stanowiącej załącznik graficzny w skali 1000 do niniejszej decyzji w konturze ABCD.
UZASADNIENIE
Gmina Lipnik, 27-540 Lipnik wystąpiła z wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zadania pn: rozbudowa budynku OSP i budowa budynku gospodarczo-garażowego na działkach nr ew. 74/1 i 75 położonych w Lipniku
Wnioskodawca przedłożył dokumenty wyszczególnione w art. 52 ust.2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Strony postępowania zostały zawiadomione o zamiarze budowy i nie wniosły zastrzeżeń. Na terenie objętym decyzją nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego w związku z czym, stosownie do przepisów art. 59 ust. 1 ustawy z 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, inwestycja wymaga ustalenia warunków zabudowy w drodze decyzji. Zgodnie z ustaleniami uchwalonego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, teren projektowanej inwestycji położony jest na obszarze dla którego nie ustalono obowiązku sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego a zamierzenie inwestycyjne jest zgodne z ustaleniami studium. Projektowana inwestycja nie jest przedsięwzięciem mogącym znacząco wpływać na środowisko, nie występuje zatem potrzeba sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko-zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 września 2002r w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych kryteriów związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. z 2002r Nr 179) . Stosownie do przepisów art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, została dokonana analiza warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy, wynikających z przepisów odrębnych oraz stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację zamierzenia inwestycyjnego. Analiza i projekt decyzji zostały sporządzone przez mgr Władysława Gurdaka wpisanego na listę Okręgowej Izby Urbanistów z siedzibą w Katowicach pod numerem 2-094/02.
U z g o d n i e n i a:
Na podstawie art. 53 ust.4: ustawy z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.Nr 80/2003) uzyskano niezbędne uzgodnienia wyrażone w formie postanowień: 1) GDDKiA Biuro w Kielcach z dnia16.07.2004r. znak GDDKiA-O/KI-15.2-436/217/2004 w odniesieniu do terenów przyległych do pasa drogowego Mając na uwadze powyższe orzeczono jak w sentencji decyzji.
POUCZENIE Realizacja inwestycji wymaga: opracowania projektu budowlanego zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, (tekst jednolity Dz.U. nr 207, poz. 2016 z 2003r. z późniejszymi zmianami); uzgodnienia projektu w Zespole Uzgadniania Dokumentacji Projektowej w Opatowie; uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę wymienionego na wstępie zamierzenia.
Wygaśniecie decyzji następuje jeżeli inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę, a także z dniem wejścia w życie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany, gdy decyzja ta jest sprzeczna z ustaleniami tego planu (art. 65, ust.1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Dz.U.nr 80/2003 poz.717). Wniosek o pozwolenie na budowę należy złożyć w terminie ważności niniejszej decyzji wraz z oświadczeniem stwierdzającym prawo do dysponowania nieruchomością oraz projektem budowlanym i z niezbędnymi uzgodnieniami. Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za moim pośrednictwem w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie od decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego winno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art.53, ust.6,ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym). Wniesienie odwołania wymaga uiszczenia opłaty skarbowej wysokości 5,00 zł (art.1,ust.1 pkt a ustawy z 9 września 2000r. o opłacie skarbowej Dz.U. nr 86, poz. 960). Przed upływem terminu do wniesienia odwołania decyzja nie ulega wykonaniu (art.130,§1 KPA). Wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji (art. 130 §2 KPA).
A N A L I Z A warunków i zasad zagospodarowania oraz stanu faktycznego i prawnego terenu związana z postępowaniem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego na działkach nr ew. 74/1 i 75/4 położonych w Lipniku(art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym)
Wniosek dotyczy inwestycji pod nazwą: rozbudowa budynku OSP i budowa budynku gospodarczo-garażowego na działkach nr ew. 74/1 i 75/4 położonych w Lipniku
1. Warunki i zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające z przepisów odrębnych: zachowanie warunków technicznych zabudowy określonych przepisami ustawy Prawo Budowlane i rozporządzeniami wykonawczymi do ustawy zachowania warunków przyłączenia do sieci infrastruktury technicznej, określonych przez dysponentów sieci teren nie jest położony na obszarze objętym ochroną prawną zgodnie z ustawą z 16.04.2004r o ochronie przyrody (Dz.U. Nr 92 poz. 880) teren nie jest objęty obowiązkiem sporządzenia planu miejscowego na podstawie art. 53 ustawy z 4.02.1994 Prawo geologiczne i górnicze (Dz.U. Nr 27 poz.96 z późn.) przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko zgodnie z art.46 ust. 1 ustawy z 27 kwietnia 2001 r Prawo ochrony środowiska (Dz.U. Nr 62 /2001 poz. 627);
Stan faktyczny i prawny terenu:
działka w obrębie której ma być realizowana inwestycja jest własnością Gminy Lipnik. Na działce lokalizowany jest budynek OSP przewidziany do rozbudowy; działka położona w bezpośrednim sąsiedztwie drogi krajowej nr 9 od strony północnej; teren ma bezpośredni dostęp do drogi publicznej; dla przedmiotowego terenu nie jest wymagana zgoda na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz.U. Nr 16/1995 poz. 78 z późn. zm.); na terenie objętym decyzją nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Lipnik uchwalonym uchwałą nr VIII/63/2001 Rady Gminy w Lipniku z dnia 20 grudnia 2001r nie został określony obowiązek sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. teren przeznaczony jest pod rozwój funkcji osadnicze: zabudowa mieszkaniowo-usługowa; inwestycja nie jest zaliczana do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, które określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 września 2002 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych kryteriów związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzania raportu oddziaływania na środowisko. na podstawie ustawy z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.Nr 80/2003) projekt decyzji nie wymaga uzgodnienia z organami wymienionymi w art. 53 ust.4:
|