Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Lipnik
v 3.25
GMINA LIPNIK
Wiadomości 
Komunikaty 
   Załączniki do komunikatów 
Urząd Gminy 
Wójt 
Z-ca Wójta 
Sekretarz 
Skarbnik 
Rada gminy 
Prawo Lokalne 
Wybory 
Rządowe Centrum Legislacji 
Projekty aktów normatywnych 
Przyjmowanie i załatwianie spraw 
Komórki Organizacyjne 
Jednostki Pomocnicze 
Jednostki Organizacyjne 
Spółki Prawa Handlowego 
Przetargi 
Oświadczenia Majątkowe Kierowników 
Oświadczenia Majątkowe Radnych 
Oświadczena Majątkowe 2002 
Rejestry i ewidencje 
Informacje nie udostepnione 
Programy publiczne 
Kontrole zewnętrzne 
Informacje o Środowisku 
Informacja o majątku publicznym 
Praca 
Sprawy 
Elektroniczna Skrzynka Podawcza 
  wyszukiwarka
  statystyka
  redakcja Biuletynu
  pomoc
liczba odwiedzin
komunikaty: 67288
strona główna: 51238
    strona główna / komunikaty 
   Komunikaty
 
  
 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach przedsiewziecia pn. Przebudowie stacji paliw PKN Orlen S.A w Kurowie położonej na działkach nr 211/2 i 211/3 czwartek , 10/03/2011
 
  RG IV 7624/3/10/11 Lipnik dnia 01.03.2011 r
RG- IV. 6220.3.10.2011

DECYZJA NR 3/10/11

Na podstawie art. 71ust 1 i 2. pkt.2, art.75 ust.1 pkt.4 , art,84.i.85, ust.2 pkt.2 ustawy z dnia 3 października 2008 r o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko(Dz.U. Nr 199 z 2008 r poz. 1227 z późniejszymi zmianami)§ 3 ust. 1 pkt.35 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych kryteriów związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2004 Nr 275, poz. 2573 z późn. zmianami) w związku z art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2000 r. nr 98 poz. 1071 z późn. zmianami) po rozpatrzeniu wniosku Autorskiej Pracowni Architektonicznej "ARCHIKON" Jacek Burczyn ul. Barwinek 11/64, 25-150 Kielce działającej z pełnomocnictwa Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN Spółka Akcyjna z siedzibą w Płocku w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody dla przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko polegającego na: "Przebudowie stacji paliw PKN Orlen S.A w Kurowie położonej na działkach nr 211/2 i 211/3" i po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Opatowie

Orzekam

1) Realizację przedmiotowego przedsięwzięcia i stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko

2)Określam warunki realizacji przedsięwzięcia biorąc pod uwagę informacje art. 63 ust.1 cytowanej wyżej ustawy.

3)Charakterystyka i karta informacyjna przedsięwzięcia stanowią załącznik do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Uzasadnienie

W dniu 18.10.2010 r Autorska Procowania Architektoniczna "ARCHKON" Jacek Burczyn ul. Barwinek 11/64, 25- 150 Kielce działająca z pełnomocnictwa polskiego Koncernu Naftowego

ORLEN Spółka Akcyjna z siedzibą w Płocku zwróciła się z wnioskiem do Wójta Gminy Lipnik o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody dla przedsięwzięcia polegającego na: Przebudowie stacji paliw PKN Orlen S.A w Kurowie położonej na działkach nr 211/2 i

211/3. Do wniosku o wydanie decyzji załączona została karta informacyjna przedsięwzięcia wraz z kopiami map ewidencyjnych z zaznaczonym obszarem oddziaływania i wypis z rejestru gruntów. Planowane przedsięwzięcie zaliczone zostało do kategorii mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, o których mowa w art. 59 ust. 1 pkt. 2 w/w ustawy mogących wymagać przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, w związki z § 3 ust.1 pkt 35 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U.Nr 257,poz. 2573 z późn .zmianami) Postanowieniem Nr RG IV 7624/3/2010 z dnia 08.11.2010 wszczęte zostało postępowanie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację w/w przedsięwzięcia. Obwieszczenie o wszczęciu postępowania zamieszczone zostało na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Lipniku. Pismem Nr RG IV 7624/3/10 z dnia 08.11.2010 r Wójt Gminy Lipnik wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Opatowie o wydanie opinii w sprawie potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla w/w przedsięwzięcia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opatowie opinią nr SE.V.-4470/17/JN/10 z dnia 2010.11.29 , ustalił że nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska pismem nr RDOŚ-26-WOO.II-6613/2-486/10/mw z dnia 2010.11.30 zwrócił się do wnioskodawcy o uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia. Wnioskodawca pismem z dnia 17.12.2010 r przesłał uzupełnioną kartę informacyjną przedsięwzięcia do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach pismem nr WOO-II.4240.24.1.2011.MW, RDOŚ-26-WOO.II-6613/2-486/10/mw z dnia 2011.01.07 wezwał wnioskodawcę i podpisania i zwrot karty informacyjnej i uszczegółowienie informacji zawartych w uzupełnionej karcie. Postanowieniem WOO-II.4240.24.2011.MW.2, RDOŚ-26-WOO.II-6613/2-486/10/mw z dnia 2011.02.10 Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach wraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Wójt Gminy Lipnik postanowieniem z dnia 17.02.2011 r Nr RG IV 7624/3/10/2011 i RG IV 6220.3.10.2011 uznał za niekoniczna potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla w/w przedsięwzięcia.

Po uzyskaniu opinii i przeprowadzonej analizie przesłanek wynikających z art 63 ust.1 pkt 1-3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Dz. U. Nr 199 poz. 1227 z późn.zmianami) stwierdzono:

1.Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia z uwzględnieniem:

a) skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji:

Projektowane przedsięwzięcie polegać będzie na przebudowie istniejącej stacji paliw płynnych i gazowych poprzez dostosowanie do najnowszych standardów .Obecne wyposażenie stanowią takie obiekty jak: budynek stacji paliw, wiata nad 4 dystrybutorami paliw o łącznej pojemności 140 m3 dwa naziemne zbiorniki gazu LPG o pojemności 4,85 m3 każdy z agregatem pompowym, instalacje podziemne ( wodno-kanalizacyjna, energetyczna, technologiczne, telefoniczne, pylon cenowy wysokości ok. 8,0 m.

W ramach projektowanego przedsięwzięcia przewidziano: instalację nowego podziemnego czterokomorowego zbiornika na cztery rodzaje paliwa o łącznej pojemności 80 m3 (dwupłaszczowy , stalowy z wewnętrznym monitoringiem paliwa) oraz likwidację 5 istniejących zbiorników.

- wymianę 4 dystrybutorów na dystrybutor 4 produktowy ES95,SP98,ON,ON Verwa-2 szt.

-montaż nowego dystrybutora wysokowydajnego Wayne Dresser 130/130 (ON) - szt 1

- montaż dystrybutora Wayne Dresser na gaz płynny - 1 szt., które wyposażone będą w nowoczesny, wysokoskuteczny system zawracania oparów VRS,

-budowę nowej, szczelnej betonowej tacy w strefie dystrybucji paliw,

-budowę nowego stanowiska przyjmowania paliw z systemem zawracania oparów (wahadło gazowe),

- nowy separator ropopochodnych

- system pizometrów,

-nowa osłona śmietnikowa,

-zbiornik na wodę do celów przeciwpożarowych,

-nowe stanowisko serwisowe:

-odkurzacz stacjonarny dla samochodów - wolnostojący,

-punkt poboru wody i sprężonego powietrza.

Przewidziano również wykonanie instalacji technologicznej paliw płynnych, kanalizację deszczową, podziemny zbiornik do gromadzenia ścieków sanitarnych.

Bez zmian pozostają istniejące obiekty tj. stacja paliw o pow. ok 260 m2, wiata nad dystrybutorami pow. ok 330 m2 istniejący moduł gazu płynnego LPG, pylon cenowy, układ komunikacyjny. Przewidziano wydzielenie ok. 10 miejsc parkingowych. Przyjmuje się , że sprzedaż paliw wzrośnie o ok. 10 %. tereny zielone stacji paliw to trawniki z nasadzeniami krzewów zimnozielonych.

b/ powiązania z innymi przedsięwzięciami, a w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.

Teren objęty planowanym przedsięwzięciem od strony północnej graniczy z drogą krajową nr 9 relacji Opatów -Rzeszów i ze skrzyżowaniem drogi krajowej nr 9 z drogą wojewódzka nr 759 Lipnik - Sandomierz, od strony południowej i wschodniej wyłącznie z terenami użytkowanymi rolniczo, a w dalszej odległości zabudowa zagrodowa. Stacja paliw obsługiwała będzie pojazdy poruszające się drogą krajową nr 9. z której posiada dwa istniejące zjazdy.

c) wykorzystanie zasobów naturalnych, paliw, energii

Eksploatacja stacji paliw wymagała będzie zużycia wody i innych surowców . Przewidywana ilość wody pobieranej z wodociągu gminnego do celów socjalno bytowych wyniesie 1,36 m3/dobę. Zapotrzebowanie w energię wyniesie ok. 100 KW.

d) emisji i występowania innych uciążliwości

Na etapie realizacji inwestycji praca wykorzystanego sprzętu budowlanego oraz transportu materiałów i odpadów z rozbiórki spowodują okresowe podwyższenie poziomu hałasu oraz emisje zanieczyszczeń do powietrza. Uciążliwości będą miały charakter lokalny i odwracalny wystąpią jedynie w porze dziennej w okresie ok. 6 miesięcy. Prowadzone prace demontażowe mogą być źródłem hałasu pracy sprzętu i maszyn budowlanych. Prace powinny być prowadzone przy zastosowaniu sprzętu i maszyn sprawnie technicznych z ograniczeniem ich pracy na biegu jałowym . W celu ograniczenie wtórnej emisji przewidziano zraszanie dróg. W przypadku wycieku substancji ropopochodnych zanieczyszczenia gruntu będą neutralizowane sorbentami.

Zaplecze socjalne dla pracowników zapewnione zostanie poprzez zastosowanie przenośnych toalet

lub udostępnienie tych pomieszczeń w istniejącym budynku stacji. Nie przewiduje się konieczności odwodnienia wykopów. Nadmiar ziemi z wykopów zostanie w całości wykorzystany na terenie przedsięwzięcia. Przewiduje się dowiezienie około 60 m3 ziemi do zagospodarowania terenu po zlikwidowanych zbiornikach. Po realizacji przedsięwzięcia teren zostanie uporządkowany, zniszczone trawniki zostaną obsiane trawą oraz nasadzone nowe krzewy.

Projektowany zbiornik na paliwa przewidziano jako stalowy, dwupłaszczowy , wyposażony w ciągły monitoring obecności paliwa w komorach zbiornika i płynu w przestrzeni międzypłaszczowej. Instalacje paliwowe będą nierdzewne. Miejsce tankowania samochodów oraz stanowisko spustowe cysterny zostaną wykonane jako szczelne. Stacja paliw wyposażona będzie kanalizację deszczową zbierającą wody opadowe i roztopowe z terenów utwardzonych narażonych na zanieczyszczenia produktami ropopochodnymi ( płyta dystrybutorów, rejon studzienki zlewowej, drogi i place parkingowe). Zaprojektowany został układ do oczyszczania wód opadowych składający się z osadnika szlamu (V=3,3m3) i separatora koalescencyjnego o nominalnej wielkości przepływu 15 dm3/s. Z separatora wody opadowe będą odprowadzane do bezodpływowego, odkrytego zbiornika retencyjnego o pojemności 100 m3. Na wypadek intensywnych opadów zaprojektowano tzw by-pass, który pozwoli na odprowadzenie wód z pierwszego zmycia powierzchni utwardzonych do separatora, a napływających ciągle z dużą prędkością ilości wód z pominięciem urządzenia oczyszczającego bezpośrednio do zbiornika retencyjnego. Przed osadnikiem zaprojektowano studzienkę rozdzielczą, a za separatorem studzienkę zbiorczą. Dla krótkich opadów deszczów lub dłuższych, ale o niewielkiej intensywności, wody opadowe będą w całości przechodziły przez urządzenia oczyszczające, a instalacja by-passu będzie niewykorzystywana. Wody powierzchniowe z dachów odprowadzane będą powierzchniowo na terenie stacji.. Ścieki bytowe odprowadzane będą do projektowanego zbiornika na ścieki o pojemności do 10 m3.

Źródłem emisji zanieczyszczeń do powietrza na terenie stacji będą procesy związane z przeładunkiem i sprzedażą produktów oraz ruch samochodowy. Przy napełnianiu komór zbiornika magazynowego emisja będzie następowała poprzez zawory oddechowe, przy zastosowaniu wahadła gazowego , które pozwoli na redukcje oparów o 98-99,8 %, a w przypadku napełniania pojazdów poprzez nalewarki dystrybutora. Pistolety dla benzyn za wyjątkiem ON podczas wydawania paliwa będą zasysały opary z rury wlewu paliwa do baku, przekazując je z powrotem do zbiornika magazynowego. Dostawy paliwa będą się odbywały średnio 12 razy /miesiąc. Po przebudowie stacji nie przewiduje się przekroczeń dopuszczalnych stężeń zanieczyszczeń w powietrzu poza teren inwestora. Istniejący budynek ogrzewany jest przy pomocy urządzeń elektrycznych. Na etapie użytkowania hałas emitować będą dystrybutory, stanowisko serwisowe, wentylatory układu instalacji wyciągowej budynku stacji paliw, wyrzutnie wentylatorów kanałowych z pomieszczeń socjalnych i WC, agregaty chłodnicze, urządzenia klimatyzacyjne oraz ruchome pojazdy. Zakłada się, że roczny obrót paliwami wynosił będzie 1920 m3 /rok. Nie przewiduje się w porze nocnej dostaw paliwa, obsługi technicznej, pracy odkurzacza. Najbliższe tereny chronione (zabudowa zagrodowa) znajdują się po północnej i północno zachodniej stronie stacji w odległości ok 30 -40 m od terenu stacji dopuszczalne poziomy hałasu nie zostaną przekroczone. W związku z rozbudową stacji na najbliższych terenach zabudowy mieszkaniowej nastąpi wzrost poziomu hałasu w stosunku do istniejącego klimatu akustycznego. Dominującym źródłem wzrostu hałasu i klimat akustyczny jest ruch lokalny i transportowy na sąsiadującej ze stacją drodze krajowej nr 9. Odpady powstałe zarówno na etapie realizacji, eksploatacji jak i likwidacji zostaną zabezpieczone i zagospodarowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz gromadzone w wydzielonych i przystosowanych do tego celu miejscach i pojemnikach. Zgromadzone odpady odebrane zostaną przez podmiot gospodarczy posiadający odpowiednie zezwolenie na odbiór i transport odpadów. Na etapie budowy i likwidacji wytwarzane będą odpady niebezpieczne szczególnie przy rozbiórce (likwidacji istniejących dystrybutorów, zbiorników i instalacji paliw). W ramach tego przedsięwzięcia przewidziano wykonanie wiaty o szczelnym podłożu w której ustawione zostaną pojemniki do gromadzenia poszczególnych rodzajów odpadów.

e) ryzyka wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosownych technologii.

jak wynika z danych zawartych w karcie informacyjnej pojemność paliwowa będzie wynosiła:

- paliwa benzynowe 40 m3, olej napędowy 20 m3, ON Verva 20 m3, gaz propan butan 10 m3. W związku z powyższym planowane przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do zakładów o zwiększonym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej.


2. Usytuowanie przedsięwzięcia - ze zwróceniem uwagi na możliwe zagrożenie środowiska- zwłaszcza przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolność samooczyszczania się środowiska i odnawianie się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego uwzględniające:

-obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych nie występują

-obszary wybrzeży nie występują

-obszary górskie i leśne nie wystepują

-obszary objęte ochroną , w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych. Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest na terenie Głównego Zbiornika Wód Podziemnych Nr 421 Włostów w odległości ok. 5,00 km. Przyjęte rozwiązania dotyczące zabezpieczenia i monitoringu szczelności zbiornika magazynowego paliwa zminimalizują oddziaływanie przedmiotowego przedsięwzięcia w tym zakresie. Ponadto zabezpieczenie stanowić będzie bariera ochronna w postaci nieprzepuszczalnych nasypów glin i glin pylastych.

Jak wykazano w karcie informacyjnej przedsięwzięcia uruchomienie stacji paliw po przebudowie nie spowoduje ponadnormatywnego oddziaływania na środowisko.

- obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody nie występują. Najbliżej położonym obszarem Natura 2000 jest Ostoja Żyznów oddalona od miejsca realizacji inwestycji około 6 km oraz granica Jeleniowsko-Staszowskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu przebiegająca w odległości ok. 10 km na południowy zachód. W związku z powyższym planowane przedsięwzięcie nie będzie negatywnie oddziaływać na ten obszar.

-obszary na których standardy środowiska zostały przekroczone nie występują

-obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne, nie występują

- gęstość zaludnienia - w bezpośrednim sąsiedztwie przedsięwzięcia nie występuje zabudowa mieszkaniowa. Zabudowa zagrodowa znajduje się w odległości ok. 50 do 100 m od miejsca planowanego przedsięwzięcia po przeciwnej stronie drogi krajowej nr 9.

-obszary przylegające do jezior nie występują

-uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej nie występują

3. Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do pkt 1 i 2 wynikające z:

a/ zasięgu oddziaływania- obszaru graficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać:

-Nie przewiduje się ponadnormatywnych oddziaływań poza terenem objętym inwestycją,

b/ transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze:

-W związku z lokalnym zasięgiem oddziaływania i znaczną odległością od granic państwa nie przewiduje się możliwości transgranicznego oddziaływania.

c/ wielkość i złożoność oddziaływania z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej.

-Bezpośrednie oddziaływania będą miały zasięg lokalny i ograniczą się do terenu, na którym prowadzone będą prace budowlane,

d/ Prawdopodobieństwa oddziaływania:

-Głównymi oddziaływaniami związanymi realizacją budowy będzie wzrost emisji pyłów oraz

hałas pochodzący z maszyn i urządzeń budowlanych,

-e/ czas trwania , częstotliwość i odwracalność oddziaływania :

-Główne oddziaływania związane z fazą realizacji, będą miały charakter odwracalny oraz będą występowały w krótkim okresie czasu.

W związku z powyższym realizacja przedsięwzięcia nie powinna wywołać konfliktów społecznych, ponieważ rozwiązania projektowe uznane są za bezpieczne dla otoczenia. Jak wynika z analizy dokonanych pomiarów i obliczeń dopuszczalne poziomy substancji w powietrzu będą dotrzymane, a oddziaływanie przedsięwzięcia na klimat akustyczny będzie lokalne i zmniejszać się będzie wraz z odległością od źródeł dźwięku i dopuszczalne standardy w tym zakresie nie będą przekroczone. Ponadto projektowane przedsięwzięcie nie będzie mieć negatywnego wpływu na zdrowie ludzi, a realizacja tego przedsięwzięcia przyczyni się do poprawy atrakcyjności obiektu, ograniczenia uciążliwości, polepszenia warunków obsługi oraz dostosowanie do wymagań i standardów obowiązujących w Unii Europejskiej. Przedsięwzięcie to nie będzie mieć również negatywnego wpływu na krajobraz oraz środowisko gruntowo wodne.

W związku z powyższym należało uznać, jak w sentencji niniejszej decyzji.

Pouczenie

Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za moim pośrednictwem w terminie 14 dni od daty jej otrzymania

Odwołanie od decyzji powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określić istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazać dowody uzasadniające to żądanie. Jednocześnie informuje się, iż decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia dołącza się do wniosku o wydanie decyzji o której mowa w art 72 ust .1 ustawy z dnia 3 października 2008 r o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r Nr 199.poz. 1227 z późn. zmianami). Wniosek ten powinien być złożony nie później niż przed upływem 4 lat od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna. Termin ten może ulec wydłużeniu

o kolejne dwa lata , jeżeli realizacja planowanego przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w decyzji.

Do zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach stosuje się odpowiednio przepisy o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach art. 87 ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Podpisał

z up. Wójta

mgr Rafał Smoliński

Zastępca Wójta Gminy

Załączniki

1.Charakterystyka przedsięwzięcia

2. Karta informacyjna przedsięwzięcia

załączona do pisma o opinie z dnia 08.11.2010 r

Otrzymują:

1. Adresat

2. ORLEN PETRO-TANK Sp. z.o.o Widełka 869

    36-145 Widełka

    3..Strony wg wykazu

4. a/a

Do wiadomości:

1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach

2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opatowie

Załącznik do decyzji o środowiskowych

uwarunkowaniach

 

Redaktor: Jerzy Bańcer

  ostatnia modyfikacja: 16 Marzec 2012 - 14:00
  | Historia zmian |
  COPYRIGHT @ ASI Sp. z o.o. 2003 strona główna